الخميس، 21 أغسطس 2008

أ خــيـــراً


ياااااااااه
مش قادرة أصدق 00000 أخيراً جة يوم الخميس ؟ بجد جة؟
مش عارفة لية كل إسبوع بأحس إن يوم الخميس فاضل علية 3 سنين عشان ييجى بالسلامة ودة معناه إن أخيراً مافيش شغل لمدة يومين بحالهم
ماحدش هيكلمنى فى مشاكل الشغل ال ما بتخلصش , مش هأصحى بدرى ومش هأسمع صوت المنبة الغلس ال عاوز الحرق ,
مش هأدور على لبس الصبح ومالاقيش حاجة مكوية وأنزل متأخرة
وأجرى ورا نفسى على السلم عشان أرمى نفسى فى أى مواصلة
أنا : جيزة يا أسطى
؟
السواق(1): لأ ..( مع إنه رايح !!.) أهى غلاسة عالصبح والسلام
,
الميكروباص ال بعدة ........
أنا : جيزة يا أسطى
السواق (2):
الأجرة جنيه
أنا :
ليه ماهى كل يوم بخمسين قرش ؟ ايه ال جد النهاردة ؟
السواق :
إنتى لسة هتفاصلى طب خليكى واقفة بقى
ال بعدة ....... و ال بعدة ....... و ال بعدة (صبرنى يارب )
أنا : (بنبرة إستعطاف ) جــيــزة يـــا أســطــى
السواق(6): خلصى وإطلعى بسرعة الظابط واقف
أنا : أشهد أن لا إله إلا الله .... أخيراً هأركب
وياترى هألحق ميعاد قفل دفتر الحضور وله لأ ؟؟؟؟؟ ربنا يستر
وصلت الشغل ... ايه دة ؟؟؟ حاجة غريبة قوى !!!!!
المبنى زى ما هوة مع إنى صليت صلاة قضاء الحاجة ودعيت إنه يتهد أو يتحرق ( بس وأنا مش جواه طبعاً)
الظاهر ما كنتش بأصلى بزمة,
أمرى لله أدخل أشتغل و خلاص (حاجة تقرف)
ييييية نسيت القلم
الموظف :
ايه يامدام حد ييجى الشغل من غير قلم ؟
أنا : معلش أصلى نزلت مستعجلة
الموظف :
يعنى جايه متأخرة وكمان معاكيش قلم؟؟ ...
موظفين آخر زمن !!!!
أنا : طب ممكن تدينى القلم ال فى إيدك أمضى بيه بس ....
وهأرجعهولك تانى؟
الموظف : آسف جداً ده عُهدَه وما أقدرش أديهولك
أنا : (فى سرى طبعاً) .....
يلعن أبو العُهدَه عالشغل على ال عاوز يشتغل يا أخى.
وللحديث بقية عن فوايد يوم الخميس .

هناك 19 تعليقًا:

Ranzy يقول...

ههههههههههههههههه
حمدا لله على سلامة يوم الخميس
بجد البوست دمه خفيف جدا
واسلوب حضرتك بسيط ودمه خفيف جدا
بس ايه دا بجد موظفين اخر زمن
كل دا علشان قلم

Unknown يقول...

طبعا
واما بنعمة ربك فحدث
الخميس ده من نعم ربنا علينا
:))

mirona يقول...

الحمد لله كتبتى فرايحييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييي
i'm so happy now
thanks for this fantastic post

blue-wave يقول...

ههههههههههههههههههههههه
حلوة حكاية الخميس دى
وبعدين بينى وبينك حكاية ميكروباصات الهرم دى بقت بجد حاجه تقرف
قسموا المسافه 4 حتت واحيانا اكتر
الله يخرب بيوتهم
مبروك على الخميس:))

صدى الصمت - عاشقة الورد - يقول...

peyond stars
أشكرك على زيارة المدونة وأهلاً بيكى دايماً وشكراً على تعليقك المهذب

صدى الصمت - عاشقة الورد - يقول...

*لماضة*
طبعاً الخميس نعمة بنحمد ربنا عليها وياريت كل أيام الإسبوع تكون خميس

صدى الصمت - عاشقة الورد - يقول...

mirona
thank u very much about your comment

صدى الصمت - عاشقة الورد - يقول...

blue-wave
أخيراً لقيت حد مجرب الميكروباصات وحاسس بقرفها ومشاكلها أشكرك على المشاركة

دردشة على الماشى يقول...

يااااة أخيراً
أنا طبعاً مش باقول اسم البوست
انا قصدى أخيراً سمعتى الكلام وكتبتى فرايحي
بس بقى انا لما بييجى الخميس بيطير بسرعة قبل ما احس بية لأن ما عندناش أجازة السبت وانتى عندك يا قادرة
وكمان مش عاجبك(شوية حقد)

غير معرف يقول...

اية الجمال دى خالى بالك انتى اختى القلم واحنا بنمضى اوعى تنسى تجبى احسان انا اروح فى دهيا اصلو عهده
موظفين آخر زمن مش معاهم قلم

Unknown يقول...

السلام عليكم ياعاشقة الورد :)
ادام الله عليكِ نعمة الخميس يا ستي :)
مدونتك اتجددت .. :)
كدة جميل.. اكتبي و قولي اللي انتي عاوزاه ..
:)
ربنا معاكي ياغاليتي .

صدى الصمت - عاشقة الورد - يقول...

دردشة على الماشى
يا شيخة إتقى الله إمال لو ماكناش إخوات كنت عملتى فيا اية؟
بدل ماتحقدى عليا روحى زاكرى كلمتين قبل إمتحانات الكادر يمكن تنجحى

صدى الصمت - عاشقة الورد - يقول...

غير معرف
غربية ما بتبعتيش التعليق من مدونتك لية ؟
وبعدين انا فاكرة كويس انى إديتك القلم قبل ما أمشى شوفى انتى ضيعتيه فين

صدى الصمت - عاشقة الورد - يقول...

وعليكم السلام يا شوشو فينك من زمان
أشكرك على تشجيعك و تعليقك الرقيق,
تحياتى

يا مراكبي يقول...

حربي صلاة الإستسقاء .. يمكن ينزل سيل وألا عاصفة رعدية وألا ييجي فيضان النيل .. بس إدعيلي

بعديها بقى إبقي صلي صلاة الجنازة

صباح الصباح يقول...

انتى هتقوليلى على ميكروباصات الجيزة
دى كلها شبة البط الابيض!!
وبعدين سواقين لبط لبط
ما جربتيش انتى بقى سواقين المطرية
ياااااااااااااالهوىىىىىىىىىىىى
وبعدين يا مفترية تاخدى قلم الراجل العهدة
عاوزة تودية فى داهية
اة منك انتى اة

صدى الصمت - عاشقة الورد - يقول...

يا مراكبى
والله فكرة حلوة بتاعت فيضان النيل دى لأن زى ماإنت عارف شغلى على النيل و أكيد هيغرق لا مفر أشكرك بشدة

صدى الصمت - عاشقة الورد - يقول...

صباح الصباح
لأ والله مابروحش المطرية خالص الحمد لله
وبعدين انا ماكنتش هأكل القلم كنت هأمضى وأرجعة على طول

الملاك الحزين يقول...

انا خلاص لقيت القلم يا رورو